eFaktura

Du kan nå få annonsefaktura som efaktura fra Brønnøysunds Avis både som privatperson og bedrift


Fordeler med eFaktura
- eFaktura er enkelt, oversiktlig, fleksibelt og miljøvennlig da man slipper bruk av papir og transport.
- Du mottar fakturaen rett i nettbanken istedenfor på papir i postkassen.
- Du slipper å taste inn KID-nummer, kontonummer eller beløp når du skal betale, alt er ferdig utfylt og alt du trenger å gjøre er å bekrefte betalingen.
- Du har full kontroll og oversikt, og kan endre beløp og forfallsdato.
- Du har tilgang til elektronisk arkiv over alle betalte (og ubetalte) regninger i din nettbank.
- Du slipper fakturagebyr som tilkommer med 35 kr (eks MVA) på alle papirfaktura

Hvordan få eFaktura
For privatpersoner:
Som privatkunde er det tre ulike måter og komme i gang med eFaktura på:
1. Opprett avtale på efaktura.no. Logg inn med BankID, søk opp Brønnøysunds Avis og aktiviser avtale.
2. Tilbud i nettbanken. Ved betaling av faktura til oss får du spørsmål om du vil ta i bruk eFaktura. Velg da å opprette efaktura avtale.
3. Registrer selv. Logg inn i din nettbank og finn frem til eFaktura og opprett avtale med Brønnøysunds Avis.

Ønsker du å si opp din eFakturaavtale med oss gjøres dette i din nettbank. Du kan lese mer om eFaktura på www.efaktura.no.

For Bedriftskunder:
Vi tilbyr også efaktura til våre bedriftskunder. Dere må da kunne motta eFaktura i EHF-format eller E2B-format. Dette er de formatene som oppfattes som standard formater i for e-handel i Norge. For at dere skal kunne motta eFaktura fra oss må følgende være på plass:

1. Ditt selskap må være registrert med organisasjonsnummer i vårt kunderegister
2. Ditt selskap må ha avtale om mottak av eFaktura med deres bankforbindelse eller være registrert i et aksesspunkt (ELMA). For å sjekke om din bedrift er registret som efakturamottaker, se elektroniskfaktura.no eller difi.no. Hvis du er registrert i et av disse registrene kan du motta efaktura fra oss.

For mer informasjon rundt behandling og mottak av eFaktura ber vi dere ta kontakt med deres bankforbindelse eller leverandør av regnskaps/økonomisystem.
Vi tilbyr ikke faktura i PDF-format eller ved e-postutsendelse.
For mer info eller spørsmål ta kontakt med vårt kundesenter på e-post: ba@banett.no eller på telefon: 750 18 400.